Laatste dag, Playa del Carmen - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Jolande Spaas - WaarBenJij.nu Laatste dag, Playa del Carmen - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Jolande Spaas - WaarBenJij.nu

Laatste dag, Playa del Carmen

Door: JO

Blijf op de hoogte en volg Jolande

15 Augustus 2014 | Mexico, Playa del Carmen

Laatste dag in Mexico, laatste dag van deze schitterende reis, laatste dag in Playa del Carmen. De cultureshock om hier aan te komen is vergelijkbaar met Kuta na onze rondreis in Indonesie. Pffff.... maken we s ohctends nog een prachtige wandeling langs het strand van Hol Box waar we amper een andere levende ziel tegenkomen , de tientalllen iguana´s buiten beschouwing laten, zooooooo mooi, zoooo rustig, zoooo puur natuur. Op weg naar de Flamingos, meiden willlen roze veertjes zoeken, en roze schelpen, hebben ze een plan mee. Zij waren de dag ervoor al op pad gegaan, met zn twee, wij waren ze kwijt, maar op zon eiland kun je niet heel veel kanten op. En ik ze anderhalfuur later ging zoeken vond ik ze , tot aan de knieen in de zee, om de meter bukken om iets te bekijken, op te rapen, druk met elkaar en al het moois om ze heen. En helemaal trots op de veren die ze gevonden hadden. Die wandeling doen we woensdagochtend nog een keer, nadat we begrijpen dat transport niet om 8 uur (zoals op voucher) maar om 11.30 komt. Prima, we zijn vroeg uit bed en ingepakt, dus nemen de tijd voor de flamingo´s. Dan.... uren later na eerst de taxi (golfkarretje naar de boot, boottocht naar vastenland en private bus naar Playa del Carmen, komen we dus in de kermis van Mexico. Contrast is enorm! Hier heb je Starbucks, Mc Donalds, Vicotorias secrets en de meest luxe winkels, alle merken en 10000000 touristenshopjes waar ze je binnen willen lokken. Allemaal verkopen ze hetzelfde en de prijzen liggen zeker 3 x zo hoog als eerder. Maar ook dit heeft een zekere charme, toch even zien hoe het beachlife eruit ziet in Mexico. Rijen voor all inclusives, bar na bar na bar, band na band, dynamiek, druk. Maar wat zijn we blij dat wij vooral al die andere mooie plekken hebben mogen zien en meemaken! Wel de dag nog goed besteed gisteren door al op tijd op pad te gaan naar de Cenotes. De deels onderaards grotten, poelen die vaak ook nog met elkaar in verbinding staan. Met kristalhelder water, waar je ook kunt snorkelen en dan weer hele andere vissen ziet. Drie verschillende cenotes ' dichte, half open en open. en echt zo mooi. die Hoe bijzonder. De eerste dag van dertig dagen dat ik me niet echt goed voel, ergens toch iets verkeerd gegeten. Maar... mag de pret niet drukken, de kans op de Cenotes laten we niet lopen. Precies zoals het moet. Collective busje voor 35 pesos ipv taxi voor 400, dan bij Indiaan een ticket kopen, anderhalve km lopen in de hitte, lifevest en snorkel huren alle zonnebrand van je afwassen en ontdekken! Gaaf. Rest van de dag luierend doorgebracht. Leuke tent, Fusion op het strand, cocktailtje, hapje en Jo die toch vroeg naar bed gaat. Soort van uitgeteld, lijf zal druk zijn met verwerken van verkeerde kip of zo. Meiden gaan met Gil pizza en ijs eten en nog beetje struinen. Gillie trots met zijn dames, wordt sowieso naar gekeken!!

Natuurlijk evaluatierondje. Waar hebben we zin in als we weer thuis zijn? lieve mensen zien, neefjes en nichtjes zien. Vosse knuffelen, in je eigen bed slapen (tum) je mooie gekleurde doeken uit Guatemala neerleggen, foto´s kijken, etcetera! Gek idee! 30 dagen op pad, elke dag was fijn, met elkaar was en is het heerlijk. tis een voorrecht! Thuis zal ik de echte reflectie nog schrijven. Ben van plan een mooi album te maken, voor ons maar vooral voor de meiden. Waar ze nog vaak in gaan kijken, niet alleen naar de foto´s maar ook naar de observaties, naar hoe zij waren (nu zijn) waar wij van genoten. Ben nooit goed geweest in albums uit hun kindertijd.....

• 16 Augustus 2014 - 21:41

Lieke:

life gezin, ik lees; dagboek 899 keer bekeken, maak ik er 900 van, heb erg genoten om het van zo dichtbij mee te maken.
    Nog even en je bent thuis, met dankbaarheid omdat thuis zijn en boxtl nu eenmaal jullie basis is!! wat een reizigers, wat zullen jullie ook moe zijn en veel af te wikkelen hebben.
    Het is voor mijn gvoel erg snel gegaan.
    Wat kleurrijk, wat een bombardement van ervaringen en belevingen.
    Kom tot rust en heb het lekker in je fijne huis. vel liefs lieke