Holbox! Walvishaai - whale shark! - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Jolande Spaas - WaarBenJij.nu Holbox! Walvishaai - whale shark! - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Jolande Spaas - WaarBenJij.nu

Holbox! Walvishaai - whale shark!

Door: JO

Blijf op de hoogte en volg Jolande

12 Augustus 2014 | Mexico, Playa del Carmen

Uitgebreider verslag volgt. Hol Box, je spreekt uit Hol bosj! Daar zijn we drie nachtjes. in Hotel Delphines. een eiland bovenin Yucatan, 2 uurtjes van SanFelipe. Het is er rustig, sowieso totaal off season voor Mexico, maar.... wel het seizoen voor de whalesharks. En, ja we hebben met ze gezwommen. Prachtige excusrie. met bootje opgehaald, 10 man op de boot, human radar, op zoek naar de whale shark. Als eerste gevonden, 10 meter lang (jo zegt 7) in koppels over boord, met gids zwemmen en bij d emond zien te komen, eet alleen plankton, geen gevaar, maar ooooooo wat groot en gestipped, bijzonder indrukwekkend. Gil zeeziek, Isa ook misselijk zeker als boot stilligt te schommelen. Tum ook niet lekker! maar... gelukkig allemaal tweemaal gezwommen met dit fraaie en enorme dier. Dan op pad naar snorkelplaats, onderweg eigen visjes vangen voor Ceviche (rauwe vis cocktail, mmmmmmm) ongelooflijk veel vis in zee. Dan betrekt de lucht, veel buiien laaste dagen en ook nu... niet echt een buitje, maar een tropische storm met donder en bliksem, Pffff we zitten op de grond, handdoeken en alles om ons heen, doorweekt is alles aan boord, ook tassen, kleren, etc. KOUD en zelfs een glimpsje van oooo gaat dit wel goed. Komen we veilig aan land? heftige ervaring! Ooooo, lachen, zit op internet plek en tum komt vertellen dat Gil ook aan het schrijven is, over dezelfde dag. Dus ik stop later meer!