Tulum - zo mooi!!! - Reisverslag uit Tulum, Mexico van Jolande Spaas - WaarBenJij.nu Tulum - zo mooi!!! - Reisverslag uit Tulum, Mexico van Jolande Spaas - WaarBenJij.nu

Tulum - zo mooi!!!

Door: JO

Blijf op de hoogte en volg Jolande

07 Augustus 2014 | Mexico, Tulum

Dagboekreizen weet de fijne plekjes wel te vinden! We zijn nu in Tulum, Piedra el Condida is ons paradijselijk plekje. Wow, hoe mooi is het hier. En wat houd ik toch van het ruisen van de branding. Wit, wit zand, een strand tussen twee rotsen, helder wáter, parasollen en ligbedden en een schattig huisje,kamer. Waar... en dat vinden wij heel leuk, s ochtends de handdoeken als olifantje (kids) of zwaan (wij) gevouwen op je bed liggen. Isa heef al geleerd van Elena hoe ze dit olifantje moet maken, errug leuk. Ben om 6.30 opgestaan en op de beach ((5 meter) op een bedje gaan liggen. Zonsopgang en het ruisen van de zee. Op de een of andere manier doet dat wat met me. Soort meditatie, rust en allerlei gedachten die aanrollen en weer wegrollen. Denk aan de reis, aan hoe fjn het is dat we dit samen kunnen doen, aan de gesprekken met mijn dochters. Aan Isa die zegt: eigenlijk gek toch dat jij al een heel leven hebt gehad waar wj niets van weten. Ze vraagt van alles en ik merk dat mij geheugen soms echt niet zo goed is. Ik denk aan neef Paul, aan Lieke met haar lieve reactie. Ik denk aan Sands. Ik denk over mijn werk. Heb twee keer gedroomd van DLL en OneDLL. Wat een gave klus het was, maar hoe het ook al mijn tijd heeft opgeslokt. Ik denk aan Tum, die stiekem en ook openlijk een beetje heimwee heeft. Ze had vannacht een nare droom. Ze kwam thuis na deze reis en woonde ineens in een ander huis! Vreselijk! Ze is zo dol op ons huis en zo blij met thuis zijn en daar tutten. Kan zich nu al weer verheugen op het frobelen en knutsleen thuis en op haar vriendinnen. En zelfs op het boeken uitpakken Lief!!! Ze zit hier ook steeds op de wifi. Ies niet, die moet er niets van hebben. Heeft haar telfoon al ingeleverd ' wil niet online, hooguit voor een berichtje aan Eva. Hoe verschillend die meiden. En hoe lief en leuk zijn ze allebei. Als ik ze hand in hand zie lopen smelt ik. Ze hebben het goed samen. De reis hier naar toe was weer een heftige. Zowel Blize uit als Mexico in waren pittige overgangen. Bloedheet. met de rugzak op, in de rij, formulier, stempel, etc. Eerst 2.5uur bonken in de speedboot taxi. Bomvol ' nog leuke ontmoeting met Amerikaan die al 20 jaar op Belize woont en daar zijn eigen veldje bewerkt om uiteindelijk gezond en zonder gmo´s te kunnen leven. Wars van alles wat gemanipuleerd en gemodificeerd is en op zoek naar puur en natuur. In Belize kan dat nog, loopt 30 jaar achter zegt hij, maar nu op weg naar US om versgeboren kleindochter te gaan ontmoeten. Mooie verhalen! Aan wal in Mexico ontvvangst door heftige militairen, alle begage wordt in lange lijnuitgestald en er wordt een drugshond langs geleid. Gils adem stokt als de hond blijft dralen bij zijn rode rugzak (handbagage!) Maar... gelukki, hij snffelt door naar de volgende! dan eindeloze rij ' toch invoertax betalenin Mexico, en snel in taxi naar busstation om de vroege bus nog te kunnen halen. Het werkt, we kunnen de reservering omboeken en zitteom 13.30 in een luxe mexicaanse bus op weg naar Tulum! Pffffff rust na alle hecktiek sinds 6 uur die ochtend. En om 17 uur landen we dus op deze top locatie. Gaaaafffff! zit hier in de muggeninie, dus stop met schrijven. Gaan lekker eten aan de overkant o een plek die er 100 % toppie uitziet. We boffen!!!!

Vandaag naar de ruina´s geweest en even naar Tulum pueblo... maar we zijn liever hier, aan de beach! Ruina´s waren gaaf en vooral omdat ze zo uniek liggen ' aan zee. Zoveel leguanen gezien vanaag, de en nog groter dan de ander. En, geweldig om te zien, de peliikanen vleigen hier steeds over. en duiken soms in zee. Mooi!!

  • 13 Augustus 2014 - 11:01

    Essievlierbessie:

    Ach schatje wat houd ik toch van jullie, en wat mooi beschrijf je Isa en Tum en wat een feest dat jullie deze reis met zijn 4 tjes maken.. heb ook een beetje heimwee naar jullie en jullie huis en Vosse!! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolande

Gilbert, Isa, Jolande en Tatum (GIJT) gaan dit jaar naar..... Guatamala, Belize en Mexico - WOW!!!

Actief sinds 17 Juli 2014
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 10065

Voorgaande reizen:

19 Juli 2014 - 17 Augustus 2014

Guatamala, Mexico, Belize - 2014

Landen bezocht: